Lars Boilesen, directorul general executiv al Opera Software, a declarat că există 100 de milioane de persoane care dețin telefoane Nokia și care, în prezent, utilizează motorul de căutare Xpress Web al Nokia. Aceștia urmează să treacă la folosirea browser-ului Opera, potrivit înțelegerii dintre cele două companii.
De asemenea, acordul presupune ca Opera Mini să devină motorul de căutare implicit pe modelele mai vechi produse de Nokia, cum ar fi Asha.
În luna aprilie, Microsoft a încheiat preluarea diviziei de telefoane a Nokia pentru 5,44 miliarde de euro.
Motoarele de căutare dezvoltate de Opera sunt preinstalate pe telefoanele mai ieftine, care sunt vândute în număr mare pe piețele emergente, cum este cazul Indiei. Popularitatea acestor telefoane se datorează posibilității de a comprima conținutul text și video, ceea ce permite navigarea rapidă pe internet, inclusiv acolo unde rețelele sunt slab dezvoltate.
Boilesen a precizat că India este cea mai mare piață pentru Opera, înregistrând un număr de 50 de milioane de utilizatori activi lunar. La nivel global, Opera are 350 de milioane de utilizatori activi lunar.
Aplicația Opera pentru telefoane este, de asemenea, a treia cea mai utilizată pe piața indiană, după Facebook și WhatsApp.
De asemenea, Boilesen a reafirmat estimarea privind rezultatele financiare pentru 2014. Opera anticipează venituri în valoare de 500 de milioane de dolari și un profit operațional care se ridică la 210 milioane de dolari.
În 2013, profitul înainte de dobânzi, taxe, deprecieri și amortizări al companiei din Norvegia s-a ridicat la 86,6 milioane de dolari, iar veniturile s-au situat la 300 de milioane de dolari.